4. třída

V Tuřanech 12.6.2020

Ředitel ZŠ a MŠ Bez hranic vyhlašuje z technických důvodu (malování, stavební úpravy) ŘEDITELSKÉ VOLNO ve dnech 29. a 30. 6. 2020 (ke stažení zde).

Z tohoto důvodu bude upravena organizace posledního týdne ve škole následovně:
22. – 24. 6. 2020 – ODEVZDÁNÍ UČEBNIC (dle pokynů třídních učitelů) a odnesení veškerých školních potřeb domů
26. 6. 2020 – vydání VYSVĚDČENÍ (od 7,50  – dle pokynů třídních učitelů)

——————————————

Vážení rodiče,

v následujících dokumentech naleznete veškeré informace k otevření naší školy od 25.5.2020. Prosím, abyste se velmi podrobně seznámili s dokumentem Ochrana zdraví na ZŠ 1.st. info pro rodiče Tuřany během dobrovolné výuky.

Ochrana zdraví ZŠ 1.st. info pro rodiče Tuřany

Přihláška ŠD MO Tuřany

cestne-prohlaseni-

S přáním příjemného dne

Tereza Sachlová

vedoucí učitelka ZŠ Tuřany

sachlova@skolabezhranic.cz

tel: 774 293958

______________________________________________________________________________

Dobré odpoledne,

posílám nabídku učiva na týden 18.5.-22.5

čeština/matika

  • K dnešnímu datu by měly být hotové samostatky čísla 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31. V příloze posílám 33.

příroda/historie/čtení s porozuměním

  • článek z historie (Těžký život princezny Anežky)

článek u přírody (Atmosféry exoplanet – najdeme druhou Zemi?)

image.png

_______________________________________________________________________________

Posílám nabídku učiva na týden 11.5.-15.5

čeština/matika

  • K dnešnímu datu by měly být hotové samostatky čísla 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30. V příloze posílám 32.

  • V češtině ve cv. 4 a 8 je podrobnější dělení číslovek – zde nápověda:

příroda/historie/čtení s porozuměním

článek z historie (Založ si vlastní vesnici)

článek u přírody (Vodní světy? Planety bez kontinentů)

____________________________________________________________________________

 Dobré ráno,

posílám nabídku učiva na týden 4.5.-7.5

čeština/matika

  • K dnešnímu datu by měly být hotové samostatky čísla 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29. V příloze posílám 31.

  • V matice ve cv. 2 je třeba před výpočtem obsahu a obvodu převést jednotky na stejnou.

  • V matice ve cv. 3 se na řádek(řádky) píše název  daného útvaru.

  • V matice ve cv. 4 může pomoci při porovnávání si dané zlomky znázornit, nakreslit..

příroda/historie/čtení s porozuměním

  • článek z historie (Vyjeď s námi na královský lov!)

  • článek u přírody (Trappist1 – kapesní planetární soustava)

_____________________________________________________

 Dobré dopoledne,

posílám nabídku učiva na týden 27.4.-30.4.

čeština/matika

  • K dnešnímu datu by měly být hotové samostatky čísla 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28. V příloze posílám 30.

  • V češtině ve cv. 2 se tvoří souvětí dle větných vzorců.

  • V češtině ve cv. 4 se slovesa třídí nejen podle čísla, ale i podle osoby

  • V matice ve cv. 4 se zaokrouhlují desetinná čísla – na jednotky jsme to trénovali ještě ve škole, při zaokrouhlování na vyšší řády si už můžu “halíře” zakrýt.

  • V matice ve cv. 5 je třeba zjistit dělitelnost každého čísla všemi třemi nabízenými děliteli (2,5,7) a dle toho umístit. Pokud má dané číslo více dělitelů, bude umístěno tam, kde se kružnice/množiny překrývají (např. 56 je dělitelná 2 a 7 tak bude ležet na překryvu těchto dvou kružnic; 70 je dělitelná všemi třemi dělitel a tak bude ležet uprostřed, kde se všechny překrývají)

  • V matice ve cv. 6 bych doporučil psát překlad do arabských čísel příkladu – lépe se pak může dohledat případná chyba.

příroda/historie/čtení s porozuměním

  • článek z historie (Na mučidla s tebou! Jak se ve středověku vymáhalo doznání?)

  • článek u přírody (Sonda Cassini – Velké finále u planety Saturn)

Kdo potřebuje vyzvednout materiály ve škole, jsou připraveny v naší třídě.

______________________________________________________________________________

Dobré ráno,

posílám nabídku učiva na týden 20.4.-24.4.

  • K dnešnímu datu by měly být hotové samostatky čísla 22, 23, 24, 25, 26, 27. V příloze posílám 29.

  • V češtině ve cv. 1,2 se objevuje životnost u mužského rodu. Pozná se:

    • životný – 1. a 4. pád mají jiný tvar, např. táta, (vidím) tátu; kluk, (vidím) kluka; a jde o vzory pán, muž, předseda, soudce

    • neživotný – 1. a 4. pád nemá jiný tvar, např. bič, (vidím) bič, smrk (vidím) smrk; a jde o vzory hrad, stroj

      • nesouvisí to s tím, zda je dané slovo “naživu”, např. životné jsou i neživé věci (sněhulák, panák, robot) a naopak neživotné jsou i živé věci (strom, jetel, smrk)

  • V češtině se při trénování vzorů objevuje doplňkový vzor LES, který je přirazen k HRADu

    • pomáhá v koncovkách -ích (např. svazích, potocích, březích atd.) jako LESÍCH

  • V matice ve cv. 1 se řadí ceny, tj. desetinná čísla (7,40 … 10,90 atd.) nikoli už ta zaokrouhlená

  • V matice ve cv. 4 je na každém řádku zapsaná stále ta stejná rovnice, jen vyjádřená různými způsoby v různých prostředích – i proto jsou některá políčka vyplněna, jako příklad;

  • V matice ve cv. 5 při vyznačování na osu je nutné nějak zvýraznit, jaké číslo je vyznačováno – např. barevně a nebo čárku na osu nadepsat

  • V matice u čtvercových sítí se objevuje hned několik problémů:

  • Při vlastním tisku dojde ke zmenšení stránky a už to není “centimetrová síť”. Nevadí to u souřadnic ani určování obsahu. Vadí to u obvodu a vyznačování jednotek. Snažím se vždy rozpoznat, zda žák rýsoval/měřil dle pravítka a nebo se řídil čtverečky v síti, a dle toho hodnotit. Obě možnosti jsou OK, pomůže, když postup ke cvičení budete psát.

  • Byl jsem upozorněn na chybu v pojmenování os. Ta vodorovná má být x a ta svislá y. Prosím, opravte si v té aktuální a případně i v budoucích – díky.

3 DŮLEŽITÉ POZNÁMKY:

  • Minimálně u 4 žáků/žákyň část prací vyplnil někdo dospělý. Zároveň jsem nenašel žádnou zprávu u těchto cvičení (má zlomenou ruku, nemůže psát…), takže nevím, jak toto mám hodnotit … Je rozhodně žádoucí dětem pomáhat, ale ne to psát za ně…

  • Tiskněte si práce prosím oboustranně a pokud je to problém, tak je slepte nebo sešijte – začínají se objevovat “liché” papíry a obávám se, že se to nepodaří spárovat …

  • Tužkou se pouze rýsuje, jinak ji prosím nepoužívejte – je špatně vidět! (už jsem starý pán a špatně vidím!)

Díky za pochopení.

příroda/historie/čtení s porozuměním

  • článek z historie (Chtěla sis vzít knížete, Boženo?)

  • článek u přírody (Druhá Země? Teraformace Marsu)

Kdo potřebuje vyzvednout materiály ve škole, jsou připraveny v naší třídě:

_________________________________________________________________________________

Posílám nabídku učiva na týden 13.4.-17.4.:

  • K dnešnímu datu by měly být hotové samostatky čísla 22, 23, 24, 25, 26. V příloze posílám 28.

    • V češtině ve cv. 6 se objevuje shoda přísudku s podmětem. Vícekrát jsme na to již ve škole narazili, vysvětloval jsem následovně:

      • (TI) Kouzelníci kouzlili … (TY) Hrady se bortily … (TY) Holky plakaly … (TA) Zvířata se lekla …

      • Klasicky se vysvětluje podle rodů podmětu (mužský životný, neživotný, ženský, střední), ale tato pomůcka mi vždycky přišla pro děti na pochopení jednodušší …

  • Pokud byste měli u nějakých cvičení otázky, můžete napsat a doptat se.

příroda/historie/čtení s porozuměním

  • článek z historie (Bez krásky neodejdu!)

  • článek z přírody (Vítej v pekle! Adresa: Venuše)

Kdo potřebuje vyzvednout materiály ve škole, jsou připraveny v naší třídě.

_________________________________________________________________________________

Dobré ráno,

posílám informace a nabídku učiva na týden 6.4.-10.4.: 

čeština/matika

  • K dnešnímu datu by měly být hotové 22ky, 23ky, 24ky a 25ky. V příloze posílám 27ky.

  • Pokud byste měli u nějakých cvičení otázky, můžete napsat a doptat se.

příroda/historie/čtení s porozuměním

  • článek z historie (Báječný život středověkých vesničanů?)

  • článek z přírody (50 let od prvních kroků na Měsíci)

Kdo potřebuje vyzvednout materiály ve škole, jsou připraveny v naší třídě.

_________________________________________________________________________________

Dobré ráno,

posílám informace a nabídku učiva na týden 30. 3. – 3. 4.

čeština/matika

  • K dnešnímu datu by měly být hotové 22ky, 23ky a 24ky. V příloze posílám 26ky.

  • Pokud byste měli u nějakých cvičení otázky, můžete napsat a doptat se.

  • Samostatky vhozené do schránky registruji – odevzdané, ale zatím neopravené označuji v tabulce “o”, již zkontrolovaným píšu známku.

příroda/historie/čtení s porozuměním

Kdo potřebuje vyzvednout materiály ve škole, jsou připraveny v naší třídě.

Mgr. Daniel Zmátlo
učitel, ZŠ Tuřany, Tuřany u Slaného, http://www.skolabezhranic.cz/

________________________________________________________________________________

Nabídka učiva na týden 23.-27.3.

čeština/matika

  • K dnešnímu datu by měly být hotové 22ky a 23ky. V příloze posílám 25ky.

  • Pokud byste měli u nějakých cvičení otázky, můžete napsat a doptat se.

  • Pokud stojíte o mou kontrolu a klasifikaci do školy online, můžete hotové práce házet do poštovní schránky u školy. Známky budu zatím zanášet do tabulky “IV.T”.

angličtina

  • Denně bych doporučil přeložit 3-5 vět ze starších testů ze školního sešitu, ideálně ty, které dělaly problém.

  • Na trénování slovíček můžu vřele doporučit program ANKI. 

  • Pro další procvičování navštivte: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/fun-games

příroda/historie/čtení s porozuměním

  • článek z historie (Modli se pracuj! aneb Jak se žilo v klášterních školách)

  • článek z přírody (Varhany ukuté sopkou)

  • Pokud stojíte o klasifikaci výpisků, je možné článek též zpracovat formou prezentace, kterou se mnou žáci nasdílí. Kritéria jsou opět v tabulce IV.T v záložce Dolary a jde o miniprezentace.

  • Známku (jedničku) zapíšu jen těm pracem, které tato kritéria splní. Jsem připraven připomínkovat, komentovat a poskytnout konzultace všem, kteří o to požádají.

  • Výpisky: 8-10 vět, bezchybných, srozumitelných a vlastními slovy, které dokládají nově nabyté znalosti.

Kdo si zvolil vyzvednutí materiálů v papírové podobě, jsou připraveny v naší třídě na koberci a škola je přístupná každý pracovní den od 8 do 13 hodin. Udělal jsem o pár kopií navíc, komu by vypověděla tiskárna …

Mgr. Daniel Zmátlo
učitel, ZŠ Tuřany, Tuřany u Slaného, http://www.skolabezhranic.cz/
_________________________________________________________________________________

Vážení rodiče a žáci, 

posílám informace  a nabídku učiva na týden 16.-20.3.

čeština/matematika

  • Veškeré učivo je vyvozeno, nyní hlavně procvičujeme a upevňujeme. V češtině chybí ještě shoda přísudku s podmětem (např. Chlapci utíkali.), ale už jsme na to několikrát narazili.

  • Doporučuji pracovat samostatně na samostatkách. Žáci by u sebe měli mít 22ky, 23ky i 24ky. Nějaké jsem našel i v “bedně”, pověsil jsem na dveře školy. Na každé je uveden datum odevzdání pro hrubou časovou orientaci. Protože nemohu nabídnout průběžnou kontrolu (označit tečkami chyby a vrátit na opravu), ta zůstává na vás. Bezchybné práce pak odevzdají na kontrolu až po návratu do školy.

  • Navrhuji též denně procvičit 5 prostředí po 5 úlohách na www.grammar.in a www.matika.in . Postoupit dál, jen pokud je všech 5 správně, stejně jsme pracovali i ve škole. Výběr témat je možno individuálně přízpůsobit, ale v matice by se určitě měly objevit písemné operace, v češtině pak vyjmenovaná slova všechna, vzory podstatných jmen také všechny.

angličtina

  • Z 12 lekcí ChitChat2 jich podstatnou slovní zásobu obsahuje prvních 10 a žáci již 9 ovládli. Mělo by tedy stačit slovíčka dále procvičovat (např. pomocí obrázků v krabičce, jež si vyrobili v INF).

  • Denně bych doporučil přeložit 3-5 vět ze starších testů ze školního sešitu.

  • Pro další procvičování navštivte: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/fun-games

příroda/historie/čtení s porozuměním

  • Z přírody i historie nabízím vždy jeden článek, ze kterého by žáci zpracovali referát/výpisky. Pokud mají sešit, doporučuji vytisknout a nalepit do něj a vedle napsat výpisky. Pokud sešit nemají, vytisknout jednostranně a výpisky napsat na druhou stranu.

  • Výpisky: 8-10 vět, bezchybných, srozumitelných a vlastními slovy, které dokládají nově nabyté znalosti

  • Oba články naleznete v příloze e-mailu, kam byla tato zpráva poslána.

Budou-li nové informace ohledně aktuální situace, předám je co nejdříve.

S pozdravem,

Mgr. Daniel Zmátlo

učitel, ZŠ Tuřany, Tuřany u Slaného, http://www.skolabezhranic.cz/

_________________________________________________________________________________

 


II. Etapa Školní zahrada

Školní EKOzpravodaj


Organizace školního roku 2019/2020

  • Období školního vyučování ve školním roce 2019/2020 začne  v pondělí 2. září 2019.
  • Vyučování bude v prvním pololetí ukončeno ve čtvrtek 30. ledna 2020.
  • Období školního vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno v úterý 30. června 2020.
  • Podzimní prázdniny připadnou na úterý 29. října a středu 30. října 2019.
  • Vánoční prázdniny budou zahájeny v pondělí 23. prosince 2019 a skončí v pátek 3. ledna 2020.
  • Vyučování začne v pondělí 6. ledna 2020.
  • Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 31. ledna 2020.
  • Jarní prázdniny v délce jednoho týdne jsou podle sídla školy stanoveny takto: 9. 3. – 15. 3. 2020
  • Velikonoční prázdniny připadnou na čtvrtek 9. dubna 2020. Pátek 10. dubna 2020 je tzv. ostatním svátkem.
  • Hlavní prázdniny budou trvat od středy 1. července 2020 do pondělí 31. srpna 2020.

Seznam věcí a pomůcek na VV a PV  (2. – 5. ročník)

Na výtvarnou výchovu a pracovní výchovu donést podepsaný dětský kufřík /funkční zavírání/ a do něj (jen doplnit, co chybí):  

  • zástěrku nebo větší tričko po tatínkovi
  • nůžky
  • voskovky
  • 3 x barevné papíry
  • vodové barvy
  • temperové barvy
  • balíček špejlí
  • modelovací hmotu
  • paletku na rozmíchávání barev
  • lepidlo HERKULES – malé
  • lepidlo KLOVATINA (žlutá barva tekutiny, s bílou nelze rozmývat)
  • hadřík, kelímek na vodu
  • suché pastely /ne školní křídy/
  • sada tuší
  • kulatý štětec č. 6 a č. 8
  • plochý štětec č. 12
  • 1x redispero s násadkou
  • vysunovací lepidlo
  • anilinové barvy (3. – 5. ročník)
  • uhel nebo rudka
  • rovné nůžtičky na nehty (4. a 5. ročník)
  • voskovky
  • 40 ks čtvrtek A4
  • 30 ks čtvrtek A3
  • podepsanou stíratelnou tabulku + 2  fixy

 

 

                                      

 

.