Po stopách písma

Čtvrtek po podzimních prázdninách jsme využili k návštěvě Prahy. Zatímco 7. třída vyrazila do ZOO, 8. třída do Muzea smyslů a na Neviditelnou výstavu, hlavním cílem šesté třídy bylo Pedagogické muzeum Jana Amose Komenského.

Autobus jsme opustili jako první na Hradčanské a bez problémů dorazili do Valdštejnské ulice, kde muzeum sídlí. Cestou jsme si ukázali budovy Parlamentu České republiky. Na začátku jsme absolvovali workshop s názvem Malý písař. Jeho náplní bylo žákům přiblížit vývoj psacích látek, psacího náčiní a hlavně je seznámit  s různými druhy písma, které se používaly na našem území. Žáci i já dostali pracovní listy, inkoust, pero a už se pokoušeli bez kaněk opisovat předlohy hlaholice, gotické minuskuly, kurentu i zdobnou latinku z dob našich praprarodičů. Všichni jsme se shodli, že psaní „kudrlinek“ je sice krásné, ale časově náročné a že jsme rádi za propisky a současnou verzi písma. Malí písaři si pak odnesli na památku placku a pexeso.

Po svačině a zakoupení suvenýrů jsme si prošli stálou expozici muzea věnované vývoji písma a vzdělávání v českých zemích. Pomocí pracovního sešitu žáci poctivě pátrali po odpovědích na otázky. Na závěr si mohli zkusit psát husím brkem.

Cestou zpátky jsme se zastavili na občerstvení na Malostranském náměstí a vyrazili Nerudovou ulicí, kde jsme si pověděli o Janu Nerudovi, k Pražskému hradu. Žáky uchvátilo panarama Prahy, a tak jsme si zde udělali také společnou fotku. Přes Hradčanské náměstí jsme vyrazili zpět na Hradčanskou, kde nás nabral autobus a vyrazili domů.

fotogalerie zde

Skip to content